تولید شیر فلکه آتش نشانی

تولید شیر فلکه آتش نشانی

شیر فلکه از کلمه valve در زبان انگلیسی مشتق شده است که به معنی گلوگاه می باشد. در یک سیستم انتقال سیال شیرآلات نقش کلیدی دارند زیرا از آنها برای مصارف قطع و وصل جریان، تغییر میزان جریان یا دبی جریان، و کنترل جریان استفاده می شود.

از خواص این شیر می توان به کم بودن افت فشار در طول مسیر اشاره نمود و به همین دلیل در سر راه لوله های با طول زیاد از این شیر استفاده می گردد. از دیگر خواص شیر فلکه این است که وقتی بطور کامل باز می شود مجرا بند (دیسک) از مسیر عبور جریان حذف می شود

شیر فلکه ها از لحاظ سایز و نوع عملکرد به انواع مختلفی تقسیم می شوند. قطر شیر فلکه ها از چند دهم میلیمتر تا چند متر قابل تغییر می باشد. برای مثال در برخی از پالایشگاه ها شیر فلکه هایی تا ارتفاع 5 متر نیز وجود دارد.

پیشرفت تکنولوژی  و گذر زمان ابزارهای متعددی را جهت اطفا حریق ایجاد کرده اند که  می توان به ابزارهایی همچون مخزن و پمپ آب ، هیدرانت، شیلنگ آتش نشانی و شیرفلکه آب جهت کنترل ورودی آب اشاره کرد .

خرید شیر فلکه آتش نشانی

کاربرد شیر فلکه آتش نشانی برنجی جهت آب دهی به باغچه های کنار خیابان ، خاموش ساختن حریق با توجه به نام این شیر جهت آتش نشانی اهمیت بسیاری دارد. از جمله کاربردهای مهم این شیر در شست و شوی خیابان های سطح شهر می باشد

شیرفلکه آتش نشانی که نقش بسیار مهمی در کنترل سیال ورودی ایفا می کند .

مواد استفاده شده در شیر فلکه آتش نشانی در برابر رسوب زدگی مقاوم بوده و مانع از جرم گیری در داخل شیر فلکه می بشود.

شیر فلکه آتش نشانی برنجی جهت قطع و وصل خطوط اصلی لوله انتقال در ساختمان ها و مجتمع های مورد استفاده قرار می گیرد ودر برابر حرارت بسیار زیاد آب مقاوم بوده همچنین دچار پوسیدگی و از بین رفتگی نمی شود.

شیر فلکه اتش نشانی برنجی مناسب جهت نصب در تابلوهای آتش نشانی با ورودی از پایین و خروجی با زاویه ی 135 درجه است که قابلیت اتصال به کوپلینگ شلنگ اتش نشانی را دارای می باشد.

در هنگام خرید شیر فلکه آتش نشانی باید به جنس شیر فلکه آتش نشانی ، سایز شیر فلکه و نوع کاربرد این شیر دقت زیادی نمود.

استانداردهای شیر فلکه آتش نشانی  به طور کلی شامل موارد زیر می باشد:

  1. کلیه شیرهای آتش نشانی از جمله زمینی یا ایستاده متصل به شیر باید دارای یک شیر قطع و وصل جداگانه باشد.
  2. محل نصب شیر آتش نشانی باید دارای زیرسازی مناسبی باشد تا از نشست شیر جلوگیری شود.
  3. جهت زهکشی در هنگام اجرای زیرسازی در محل تخلیه محفظه شیر مقداری مصالح سنگی درشت ریخته شود.
  4. شیر قطع و وصل جداگانه یا بلافاصله پس از فلنج شیر آتش نشانی متصل شود.

تولید کنندگان متعددی با توجه به کاربرد ایمنی شیرآلات آتش نشانی در سازه مسکونی و اداری و مورد نیاز بودن این تجهیزات مبادرت به تولید این محصول نموده اند. که باید براساس نیاز و کاربرد خود انتخاب مناسبی داشت .

 

قیمت شیر فلکه آتش نشانی

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.