اتصالات لوله نیوپایپ

اتصالات لوله نیوپایپ

یکی از مهم­ترین عوامل افزایش عمر ساختمان سیستم لوله و آب و فاضلاب ساختمان است. شرکت نیوپایپ سپاهان از مجموعه کارخانجات گروه صنایع گیتی پسند نیز همگام با پیشرفت جهانی، اقدام به تولید لوله­هایی با نام تجاری نیوپایپ نموده است.

لوله های نیوپایپ، لوله­هایی پنج لایه هستند که برای لوله کشی ساختمانی استفاده می­شوند. این لوله ها در لوله­کشی­های خطوط انتقال برای وصل کردن دو لوله به همدیگر نقش رابط را ایفا می­کنند.

لوله نیوپایپ از دو ساختار مشتمل بر دو لایه چسب و یک لایه آلومینیوم تشکیل شده است. در لایه درونی و بیرونی این لوله از پلیمری خاص استفاده شده است که در برابر آسیب و رسوب­پذیری مقاومت داشته باشد. لایه میانی آن نیز از جنس آلومینیوم است که نقش مهمی در جلوگیری از انبساط حرارتی زیاد و عدم تحمل زیاد دما و فشار آب و نفوذپذیری اکسیژن در لوله­های پلیمری دارد.

لوله پنج لایه نیوپایپ برای مصارف گوناگون نظیر انتقال آب آشامیدنی و برای استفاده در انتقال آب سرد و گرم بهداشتی قابل کاربرد است. همچنین این لوله در صنایع پزشکی و بهداشتی، مواد غذایی، دارویی و صنایعی نظیر نفت، گاز، پتروشیمی و .. استفاده می­شود. به علت توانایی مطلوب این لوله، در سیستم­های مولد سرما و گرما نیز قابل کاربرد می­باشد.

از مزایای این نوع لوله می­توان به مواردی همچون: قابلیت خمیدگی و شکل­پذیری، عدم زنگ­زدگی و پوسیدگی، افت فشار بسیار ناچیز و نصب آسان و سریع همراه با روکار زیبا اشاره نمود.

اتصالات لوله نیوپایپ

اتصالات لوله نیوپایپ:

اتصالات نیوپایپ از آلیاژ برنج با آبکاری نیکل ساخته می­شود تا از خوردگی، فرسایش و رسوب­گیری آن جلوگیری شود.

اتصال لوله­های نیوپایپ به دو روش زیر انجام می­گیرد:

  • اتصالات پرسی:

اتصالات پرسی نیوپایپ به صورت مستقل یا همراه با اتصالات روزه­ای نیوپایپ نصب می­شود. در اتصالات پرسی به جای مهره از یک حلقه استیل استفاده می­شود که در هنگام نصب توسط دستگاه پرس بر روی لوله پرس می­گردد. این نوع اتصال در مقایسه با اتصال روزه­ای آسان­تر می­باشد.

  • اتصالات روزه­ای:

در این نوع اتصالات برای دستیابی به آب­بندی کامل با استفاده از سه اورینگ و سفت کرده مهره توسط آچار، ماسوره روی لوله پرس می­شود و یک اتصال کاملاً محکم ایجاد می­گردد.

خرید لوله 5 لایه نیوپایپ

باید دقت شود که در عملیات اجرای لوله کشی از کاربرد هر گونه مواد روغنی و روان کننده­ های شیمیایی اجتناب کرد. پس از اتمام لوله­کشی، تست فشار طبق فرم­های تست فشار انجام گیرد و پس از پایان تست فشار، باید با تخلیه آب درون لوله­ها از یخ زدگی سیستم در فصول سرد سال جلوگیری کرد. همچنین به منظور جلوگیری از آسیب دیدگی لوله­ها باید روی کلیه لوله­ها را پس از انجام تست فشار با ملات سیمان پوشانید.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.