کاتالوگ اتصالات جوشی پلی اتیلن

کاتالوگ اتصالات جوشی پلی­اتیلن

اتصالات پلی­اتیلن به تجهیزاتی اطلاق می‌شود که در خطوط لوله کشی، تأسیسات و صنایع مختلف به منظور تغییر زاویه مسیر جریان سیال، تغییر قطر خط لوله­کشی و اتصال لوله‌ها به یکدیگر مورد استفاده قرار می­گیرد. کیفیت اتصالات جوشی پلی­اتیلن به­طور مستقیم بستگی به توانایی اپراتور، کیفیت تجهیزات و سرپرستی دارد تا در نهایت بتواند محصولی با کیفیت بالا در بازار عرضه کند.

برای داشتن یک برنامه کاربردی برای جوشکاری، فشار جوشکاری، پارامترهای دما و زمان جوشکاری باید با دقت تنظیم شود. قبل از شروع فرآیند اتصالات جوشی پلی اتیلن باید توجه داشت که جوشکاری باید در فضایی حفاظت شده از هوای سرد انجام شود و دمای محیط جوشکاری باید بیش از پنج درجه سانتی­گراد باشد. همچنین به منظور جلوگیری از گردش هوا سریع باید پایان لوله­ها را بست و منطقه جوشکاری را تمیز و بدون آسیب نگهداری نمود.

اتصالات جوشی پلی اتیلن

فشارها و نیروهای اتصالات جوشی پلی اتیلن باید با دستورالعمل‌های ماشین کار مطابقت داشته باشد که می‌تواند بر اساس اطلاعات سازنده و مقادیر محاسبه و اندازه‌گیری شود. فشار جابجایی از شاخص‌های دستگاه جوشکاری در طی حرکت آهسته بخشی که جوش داده می‌شود گرفته می‌شود. فشار حرکت ممکن است بسته به دستگاه، قطر لوله و طول لوله تغییر کند. عرض شکاف و ناهماهنگی باید کنترل گردد و از به وجود آمدن فاصله تا حد امکان جلوگیری شود.

اتصالات جوشی پلی­اتیلن بر حسب اتصال متداول موجود در بازار ایران به دو دسته اتصالات فشار قوی و اتصالات فشار ضعیف و فاضلابی تقسیم می­گردد. اتصالات فشار قوی شامل  مواردی همچون سه راه تبدیل جوشی 90 درجه، سه راه جوشی 90 درجه، زانو جوشی 45 درجه، تبدیل فشار قوی، فلانچ جوشی پایه بلند و کپ فشار قوی می­شود. اتصالات فشار ضعیف نیز مواردی نظیر سه راه جوشی 45 درجه، سه راه جوشی 90 درجه، زانو جوشی 90 درجه، زانو جوشی 45 درجه، سیفون، تبدیل جوشی، موفه بلند، موفه کوتاه، درپوش تست و دریچه بازدید را شامل می­شود. اتصالات پلی اتیلن را می‌توان به صورت فشاری یا به روش جوشکاری به یکدیگر متصل کرد. بسته به نوع اتصالات، یکی از این روش‌ها به کار می‌رود.

اتصالات جوشی پلی­اتیلن شامل ویژگی­هایی همچون: مقاومت در برابر شکستگی ناشی از فشار­های خارجی و ارتعاشات ناشی از زلزله، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و زنگ زدگی و صاف و صیقلی بودن جداره داخلی و خارجی آن می­باشد.

هزینه نصب پایین و قیمت فروش کم اتصالات جوشی پلی­اتیلن از جمله مزایای این محصول نسبت به دیگر اتصالات جوشی محسوب می­شود. همچنین قابلیت اتصال سریع و آسان آنها یکی از دلایل رواج استفاده از محصولات جوشکاری پلی­اتیلن می­باشد.

قیمت اتصالات جوشی پلی اتیلن

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.