مشخصات اتصالات گالوانیزه

مشخصات اتصالات گالوانیزه

در این مطلب قصد داریم در مورد تولید لوله و اتصالات آهنی، عملیات گالوانیزاسیون، انواع اتصالات و کاربرد هر کدام در سیستم لوله کشی به صورت مشروح توضیح دهیم:

تولید لوله و اتصالات آهنی:

لوله استوانه ای است بلند و توخالی، با دو سر باز و سطح مقطع دایره ای شکل دارای قطر، ضخامت و طول مشخص با جنس های مختلف که در این مطلب جنس ماده اولیه آهن مورد نظر ما می باشد که جهت جابه جایی و انتقال سیالات و یا تحمل نیرو های وزنی مورد استفاده قرار می گیرد. متداول ترین لوله های مورد استفاده در لوله کشی صنعتی لوله های قلزی می باشد. این لوله ها به خاطر استحکام بالا، مقاومت به شکست مناسب و مقاومت در برابر گرما از بهترین مواد مورد استفاده در صنایع نفت و گاز، آبرسانی،عمرانی،غذایی و … می باشد.

در سیستم لوله کشی در قستمتهای مختلف معمولاٌ سه قمت لوله ها،اتصالات و شیرآلات مورد استفاده قرار می گیرند که دو قسمت از آن در سیستم پایپینگ جزء جدا نشدنی می باشد که اولی لوله می باشد و سپس اتصالات می باشد.

یکی از کاربردهای مهمی که اتصالات در سیستم لوله کشی دارد این است که به راحتی می توان با استفاده از این تجهیزات جهت لوله و اندازه مقاطع لوله کشی را تغییر داد. به همین دلیل است که در کنار لوله، اتصالات جزء مهمترین تجهیزات به شمار می آید.

در این مطلب که مورد مطالعه شما قرار می گیرد سعی کرده ایم تا ویژگیهای مهم این محصول را برای شما تعریف نماییم

خرید اتصالات گالوانیزه

گالوانیزاسیون

همینطور که در مطالبی که در بالا گفته شد جایگاه و اهمیت اتصالات را در سیستم لوله کشی متوجه شده ایم. به همین منظور سعی شده است برای افزایش کیفیت و سیستم های لوله کشی که در اینجا اتصالات و لوله های آهنی هدف ما است از روشهای مختلفی استفاده شود که یکی از آنها گالوانیاسیون می باشد که در پایین به آن می پردازیم:

گاتلوانیزاسیون فرآیندی است که طی آن لایه ای از فلز روی جهت جلوگیری از خوردگی فلزات بر روی آنها قرار می گیرد. این فرآیند نه تنها از خوردگی و زنگ زدگی فلزات جلوگیری میکند، بلکه مقاومت آنها را در برابر فشار و تنش های مکانیکی بیشتر خواهد کرد.

امروزه عمل گالوانیزاسیون بر روی تمامی لوله ها ، پیچ ها، اتصالات، سینی، نردبان، کابل و به طور کلی تمام تجهیزات فلزی که در معرض خوردگی و زنگ زدگی قرار دارند انجام می شود.

در مورد تاریخچه می توان به اولین آثار استفاده از فلز روی جهت حفاظت از تجهیزات که مربوط به حدود سال 79 بعد از میلاد میباشد را به عنوان اولین تلاش بشر در راستای تکنولوژی گالوانیزاسیون به حساب آورد

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، گالوانیزاسیون به روش های مختلفی انجام می شود که دو روش رایج گالوانیزاسیون عبارتند از گالوانیزاسیون عمقی داغ یا گرم و روش دوم الکترو گالوانیزاسیون یا گالوانیزه سرد که هر کدام طی مراحل مختلفی انجام می گیرد.

خرید اتصالات گالوانیزه

انواع و کاربرد اتصالات

اتصالات گالوانیزه انواع مختلفی دارند که هر یک با توجه به ویژگیهای مخصوص خود در شرایط مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. با کمک این اتصالات لوله کشی است که می توان آب،گاز و … را به مسیر مورد نظر هدایت کرد. استفاده از اتصالات لوله کشی باعث می شود تا هنگام خراب شدن قسمتی از لوله ها، بتوان به راحتی تعمیرات را انجام داد.

جهت آشنایی در مورد انواع اتصالات گالوانیزه می توانی به موارد زیر اشاره کنیم

اتصالات مغزی

درپوش لوله

مهره ماسوره

سه راهی اتصال

چهار راهی اتصال

انواع بوشن

زانویی

فلنچ و واشر

نیپل

 

 

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.