انواع بست لوله گاز

انواع بست لوله گاز

بست لوله یا نگهدارنده لوله به عنوان بهترین مکانیسم نگهدارنده برای لوله­های معلق و هم برای لوله­های افقی و عمودی که در مجاورت سطح قرار دارند، تعریف می­شود. بست لوله در حصول اطمینان از این­که تمام لوله­ها به صورت ایمن ثابت می­شوند و همچنین برای هر گونه حرکت یا انبساط لوله­ای که ممکن است رخ دهد، حیاتی می­باشد.

قیمت انواع بست لوله گاز

بست­های لوله اتصالات ساده­ای می­باشند که به طور متداول در بسیاری از پروژه­های گازی مورد استفاده قرار می­گیرند. بست لوله گاز برای محکم کردن شلنگ گاز به سر لوله گاز مورد استفاده قرار می­گیرد که در انواع و مدل­های مختلفی به بازار ارائه می­گردد، اما چیزی که بیش از همه اهمیت دارد آن است که هنگام پیچ کردن لوله این عملیات بسیار روان و به آسانی انجام بپذیرد. در میان بست­های لوله گاز، بست گازی پیچ دار بهترین نوع آن می­باشد چرا که شلنگ گازی توسط یک پیچ به لوله متصل و به کمک آن محکم می­گردد. یکی دیگر از انواع بست گازی بست شلنگ می­باشد. این نوع بست گازی جهت نصب کردن روی لوله­های مختلفی از جمله لوله پنوماتیک و لوله اگزوز مناسب می­باشد. این بست گازی در مقابل رطوبت و فرسایش مقاومت می­نماید و به راحتی خاصیت آهنربایی پیدا نمی­کند و به همین دلیل بسیار گزینۀ مناسب و مقرون به صرفه ای می­باشد. یکی دیگر از انواع بست­های گازی در جنس استیل بوده که دارای ویژگی­های خاص خود می­باشد. این نوع بست گازی استیل که در اصطلاح به آن بست گازی استیل نگیر یا ضد برق نیز می­گویند به دلیل آنکه در برابر زنگ زدگی، شرایط نامساعد آب و هوایی و الکتریسیته مقاوم می­باشد برای فضاهای باز مورد مناسبی می باشد. یک نوع بست گازی دیگر نیز وجود دارد که جهت محکم نمودن کانال فلکسیبل به رابط صورت می­گیرد که به آن بست کانال فلکسیبل می­گویند که از آن جهت هوابندی محل اتصال کانال به رابط استفاده می­گردد. بست متری نیز نوع دیگری از بست گازی است که به دلیل قابلیت تغییر سایز در مصارف گوناگونی مورد استفاده قرار می­گیرد و سایز­های بزرگ آن جهت مصارف پالایشگاهی قابل استفاده می­باشد.

ماهیت جنس بست گازی از دو نوع تسمه استیل با عیار۳۰۴ ، ۳۱۶ و تسمه فولادی گالوانیزه می­باشد. با توجه به قطر بست گازی ضخامت تسمۀ استیل یا گالوانیزه تغییر می­کند. بدیهی است هر چه قطر بست گازی بالاتر می­رود ضخامت ورق کاربردی برای ساخت بست گازی نیز بیشتر می­گردد.

از جمله ویژگی­های بارز بست لوله گازی می­توان به ساختار مقاوم در برابر تنش و لرزش، گیرایی مناسب لوله، کاهش صدای ناشی از لرزش لوله، عدم انتشار آتش و مقاومت در مقابل خوردگی برای نوع گالوانیزه و سرعت نصب بالا اشاره کرد. نصب بست های لوله گاز با تفنگ میخکوب گازی، با سرعت و امنیت انجام می­شود و از دریل کردن و جاسازی روی دیوار و غیره جلوگیری می شود.

 

قیمت انواع بست لوله گاز

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.