اتصالات گالوانیزه برزیلی

 

برند توپی در سال 1938 در کشور برزیل با هدف تولید محصولات چدنی تاسیس شد. برند TUPY برندی پیشتاز در زمینه تولید اتصالات دنده ای با بالاترین استانداردهای جهانی و بین المللی است که چند سالی است وارد بازار تاسیسات ایران شده است و به دلیل دارا بودن از کیفیت مطلوب توانسته است قسمتی از بازار اتصالات ایران را از آن خود کند.

به لوله های فلزی و اتصالات فلزی که سطح داخلی و خارجی آن را با فلز روی پوشش می دهند اتصالات و لوله های گالوانیزه گفته می شود. معمولاٌ اتصالات گالوانیزه را با استفاده از آهن سفید ساخته می شود و پس از آن به یک مخزن حاوی فلز روی مذاب منتقل می شود. نحوه اتصال لوله های گالوانیزه به اتصالات گالوانیزه به وسیله دنده پیچی به یدیگر می باشد.این نوع از اتصالات نسبت به اسیدها از حساسیت زیادی برخوردار می باشد. از آهن گالوانیزه در ساختن لوازمی مثل لوله بخاری کانال کولر لوله های آب و هر جایی که احتمال خوردگی آهن و خسارت وجود دارد استفاده می شود.

انواع اتصالات گالوانیزه برزیلی

برای به هم وصل کردن لوله های فولادی و گالوانیزه به یکدیگر از اتصالات گالوانیزه استفاده می گردد که با توجه به نیاز در ابعاد و ساختارهای گوناگون ساخته شده است که اتصال مغزی گالوانیزه نوعی اتصال از خانواده بوشن می باشد با این تفاوت که بوشن هر دو طرفش مادگی می باشد اما مغزی ها به صورت دو سر دنده می باشند.

در هر نوع لوله کشی نیاز به این وجود دارد تا از اتصالات بهره برده شود تا به وسیله ی آن ها بتوان لوله ها را در جهت ها و مسیرهای مختلف و مورد نظر جهت دهی و هدایت نمود. از جمله کاربرد های دیگری که با کمک اتصالات و استفاده از آن ها می توان بهره برد در هنگام تعمیرات و خرابی لوله هاست که می توان به جای اینکه کل لوله و ملحقات آن را تعویض نماییم فقط همان قسمت آسیب دیده را به کمک یکی از اتصالات تعویض و تعمیر نمود.در این بین اگر نیاز باشد از خطوط اصلی لوله انشعاب گرفته شود می توان از سه راهی گالوانیزه استفاده کرد. انشعابی که از لوله گالوانیزه خارج می شود می تواند دارای زوایای 45 درجه و 90 درجه باشد.

پوشش ایجاد شده در اتصالات گالوانیزه توپی برزیل به دلیل داشتن یک ساختار خاص دارای مقاومت بالا در برابر صدمات مکانیکی، خوردگی و سایش می باشد. پوشش ایجاد شده در اتصالات توپی می تواند کلیه نقاط و سطوح فولاد را اعم از گوشه ها، جاهای کوچک و فرورفتگیها پر نموده و از خوردگی جلوگیری کند. که در این زمینه پوشش گالوانیزه بهترین پوشش می باشد.

 

 

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.