شیرآلات گازی مهشیر

شیرآلات گازی مهشیر

شیرآلات گازی یکی از پر کاربرد ترین نوع شیرآلات می باشد. با توجه به این مورد که ایران خود جزء صادر کنندگان انواع گاز طبیعی و گاز مایع به سایر کشور ها می باشد و از این انرژی خدا دادی در مصارف گوناگونی استفاده می شود که نیاز می باشد در زمینه های مختلف از جمله اکتشاف، برداشت، انتقال، پالایش، انتقال جهت مصارف گوناگون با ابعاد و ظرفیت های متفاوت جهت تولید انرژی های دیگر همچون تولید برق و یا مصرف دستگاه های پکیج، بخاری، انواع موتور خانه های مرکزی در وحله اول نیاز به این انرژی می باشد و در وحله دوم در قسمتهای مختلفی که گفته شد نیاز به انواع لوله، اتصالات و انواع شیرآلات می باشد. که در زمینه کارخانجات متعددی در ایران مشغول به فعالیت می باشند و توانسته با استفاده از دانش روز و بومی ساز آن توسط متخصصین مجرب داخلی نیاز داخلی را تا حد امکان تامین نمایند و در موارد بسیاری باعث ایجاد ارز آوری به واسطه صادرات محصولات به سایر کشورها گردند از این رو می توان در این قسمت به گروه صنعتی مهشیر پرداخت که به عنوان یکی از تولید کنندگان انواع شیرآلات گازی جهت مصارف ساختمانی شناخته می شود که از کیفیت مطلوبی برخوردار می باشد.

شیر گازی مهشیر

شیر گازی در واقع همان شیر توپی یا Ball Valve می باشد که به علت عملکرد سریع این شیرها در باز و یسته کردن شیر، بیشترین کاربرد این شیرها در گازها می باشد که در ایران بیشتر به اسم شیر گازی شناخته می شود. عملکرد شیر گازی به صورت صفر و یک می باشد به این معنی که شیر کاملاٌ باز و یا کاملاٌ بسته می باشد و نحوه عملکرد این شیرها به این صورت است که یک توپ در داخل بدنه شیر در سر راه سیال قرار می گیرد و مانع از جریان سیال می گردد. زمانی که روزنه توپی به موازات مسیر سیال باشد و یا دسته اهرمی شیر گازی در امتداد شیر باشد شیر باز است و زمانی که دسته اهرمی در حالت 90 درجه بچرخد و در خلاف مسیر جریان قرار بگیرد، شیر بسته می باشد.

تعمیر، نگهداری و استفاده آسان شیرهای توپی باعث استفاده وسیع آن ها در صنعت می گردد که با توجه به طرح و موارد مورد استفاده در آن ها تا فشار 16 بار و دمای 150 درجه سانتی گراد را پوشش می دهد. بدنه شیر گازی تولیدی مهشیر از جنس آلیاژ برنج می باشد که دارای واشر تفلون می باشد و دسته آن به رنگ قرمز می باشد که از شیر گازی غیر گازی قابل تشخیص باشد. البته دسته شیر گازی را می توان به وسیله مهره فلزی که بر روی آن می باشد برای بالا بردن امنیت آن جدا نمود و فقط در مواقع ضرورت از آن استفاده کرد.

قیمت شیرگازی مهشیر

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.