اتصالات جوشی بنکن

اتصالات جوشی بنکن

 

اتصالات جوشی از جمله متریال های مهم و ضروری هر پروژه به حساب می اید که نقش مهمی در به سرانجام رساندن خطوط پایپینگ و در پروژه های متعدد صنعتی و ساختمانی را دارا میباشند.

لوله و فلزات بعد از اتمام مراحل تولید به کارگاه ها برای جوشکاری ارسال می شوند.عمل جوشکاری در کارگاه ها به واسطه دستگاه های جوش صورت می گیرد می گیرد.این دستگاه از انرژی الکترونیکی تغذیه می شود که می تواند حرارت بسیار بالایی تولید کند و عمل جوشکاری را انجام دهد.

یکی از روش های جوشکاری، جوشکاری با قوس الکتریکی می باشد.این روش جوشکاری از رایج ترین روش هایی است که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.این روش لبه های فلزی که قرار است جوش شود ذوب می شود بر اثر ذوب شدن لبه یکی از فلزات باعث اتصالات دو فلز به یگدیگر می شود.

خرید اتصالات جوشی بنکن

اتصالات جوشی امروزه به عنوان روشی پر کاربرد در صنایع لوله سازی شناخته می شود.با پیشرفت صنعت لوله سازی، اتصالات جوشی نیز بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

اتصالات جوشی قادرند لوله ها را در سایز های مختلف به یگدیگر متصل کنند.در هنگام کار با لوله ها گاه نیاز که لوله ها به هم متصل یا از لحاظ سایز و قطر تعقیر کنند که این عمل به واسطه اتصالات جوشی امکان پذیر می باشد.

 

اتصالات جوشی بنکن در دو نوع اتصالات جوشی درزدار و اتصالات مانیسمان تولید می شود.

اتصالات جوشی مانیسمان به روشی گفته می شود که در طی مراحل ساخت از هیچ گونه درز جوشی در بدنه اتصالات استفاده نشود اتصالات بنکن از لوله مانیسمان تولید می شود.

اتصالات جوشی درزدار که با روش درز جوش استفاده می شود در بدنه این نوع از اتصالات فلزی درز جوشی کاملا مشهود است.

تولید اتصالات مانیسمان پرهزینه تر ، زمان بر تر و سخت تر از اتصالات درزدار می باشد. به همین جهت این اتصالات دارای کیفیت بالاتری می باشتند و در پروژه ها و  مناطق حساس مورد استفاده قرار می گیرد.

اتصالات بنکن از لحاظ نوع ساخت و تنوع ساخت به مواردی همچون :

زانو بنکن، کپ بنکن، بوشن بنکن، سه راه بنکن، تبدیل بنکن، نیپل بنکن، سردنده بنکن، چهار راهی بنکن، سوکولت بنکن، تردولت بنکن تقسیم می شوند.

انواع زانو جوشی مانیسمان درزدار و فروج شده فشار قوی بنکن: این اتصالات از پیچیدگی خاصی تشکیل نشده و  صرفا جهت تغییر مسیر خطوط لوله مورد استفاده قرار می گیرد. و از لحاظ زاویه ساخت به 3 دسته زانو 45 درجه، زانو 90 درجه و زانو 180 درجه تقسیم بندی می شود.

سه راهی جوشی بنکن: در دو نوع سه راهی جوشی 90 درجه و سه راهی جوشی 45 درجه تولید و عرضه می شوند. و از نظر ضخامت به دو دسته سه راهی جوشی جوشی و سه راهی جوشی فشار قوی تقسیم می شود.

تبدیل جوشی بنکن: جهت اتصال دو سایز متفاوت لوله به همدیگر می باشد. که به دو نوع تبدیل صاف و تبدیل کج تقسیم می شود. در تبدیل جوشی صاف قسمت ورودی و خروجی تبدیل به صورت هم مرکز می باشد و در نوع تبدیل کج قسمت ورودی و خروجی تبدیل به صورت غیر هم مرکز می باشد.

قیمت اتصالات جوشی بنکن

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.